 |
Forum Gry RPG Furlandia Forum gry MMORPG - Furlandia
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ar
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bliżej niż dalej ;)
|
Wysłany: Pią 13:11, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Xena
(U mnie podobnie. He he: nie można odpisać na listy )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cariand
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 13:16, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Andromeda
Baza danych jest przepełniona. Xarr to naprawi, ale jak Araizok wróci skądś tam i da mu hasło do serwera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 15:21, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
rypanie
PS. Jak to baza przepełniona??!! Z punktu widzenia technicznego nie wyobrażam sobie tego!! Musi tam być w niej mnóstwo śmiecia skoro się przepełniła...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cariand
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 17:14, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
endokrynologia
tak Xarr powiedział. Gdy jakiś tam limit jest przekroczony, to się tak robi. Dawno nie było czyszczenia np. poczty, może to z tego względu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 21:17, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
apodyktyczny
PS. Obliczyłem prawdopodobną ilość danych zapisaną na jednego użytkownika gry i w związku z tym na całą grę wychodzi jakieś 1,2 MB bazy danych. Nie możliwe by się przepełniła. Chyba, że rzeczywiście dane usunięte przez użytkownika (typu poczta) nie są usuwane z bazy danych po kliknięciu usuń przez gracza. Nie wiem kto pisał ten silnik Vahlleru, ale chyba jakiś mondzioł.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cariand
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 21:28, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Yoda.
Popraw mnie jeśli bredzę. Średnia wiadomość u mnie w skrzynce zajmuje 300 B (skopiowana do notatnika i zapisana na dysku, następnie sprawdziłem właściwości pliku). Ostatni list, jaki dostałem (wczoraj) ma ID około 20000, najstarszy z początku lipca coś koło 4000 (wcześniejsze usunąłem) - na tej podstawie można sądzić, że w bazie jest około 20000 listów.
20000*300B=6 000 000B=6MB To już chyba może wystarczyć na zapchanie bazy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cariand dnia Pią 21:30, 29 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 22:18, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
anoreksja
PS. Dobrze. Jest w porządku. Tylko przyjąłeś, że jest rzeczywiście 20 000 listów. Jeżeli baza była czyszczona wcześniej to może być ich [znacznie] mniej. Przyjmij też zdarzenia takie jak fakt, że z gry korzysta bardzo mało osób, nawet jeśli mamy w obecnej chwili około 350 graczy. Nie wiem w jaki sposób działa baza, ale gdybym ja ją tworzył to oparłbym ją na czystych liczbach i kilku prostych tabelach. Zakładając uprzedni fakt, że mało osób gra, to wile z nich (a nawet nie wiem czy nie większość) ma statystyki w różnych dziedzinach równe zero. Zero ma najmniejszą wartość bitową, a każda następna liczba jest co raz cięższa. Nawet przyjmując statystyki z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, otrzymujemy dużo czystych zer, co odciąża naszą bazę w tym momencie.
Wadą wynikającą z jej przepełnienie jest to, że informacje tymczasowe typu poczta, dziennik, nie są usuwane z bazy danych po przez kliknięcie przez gracza "usuń dokument". Później zostają śmieci i są tego typu problemy. Z jednej strony trzymanie starych wiadomości ma zaletę w tym, że administrator gry (którego i tak prawie nie mamy) ma możliwość odtworzenia przeszłych listów, ale z drugiej strony to są w pewnym sensie bezsensowne śmieci.
To co napisałeś Cariand jest jak najbardziej słuszne, tym bardziej, że rzadko która firma oferująca serwer na portal internetowy daje nieograniczoną bazę. Kiedyś standardem było 2-3 MB. Dzisiaj trudno mi określić, bo ja mam bez ograniczeń na swoim serwerze...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cariand
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 22:35, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
antylopa
Z przytoczonych przeze mnie przykładów wynika, że jest PRZYNAJMNIEJ 16000 listów, ponieważ ich numery stopniowo wzrastają.
Kontynuując techniczną rozmowę: może nie do końca na temat, ale wydaje mi się, że coś jest nie tak w tym, co powiedziałeś (nie żebym się mądrzył, ale mam pewne wątpliwości)
Otóż wydaje mi się, iż gdy czyjś skill/stat/cokolwiek wynosi 0, to jest to pewna informacja. 1 bit to ilość informacji, która określa któryś z dwóch możliwych stanów (1 albo 0).
Zakładając, że użyjemy integera do zapisu ilości złota, to niezależnie ile go jest, zmienna tego typu waży 32 bity.
Staty są pewnie zapisywane floatem albo dwiema zmiennymi całkowitymi, teraz to nieważne. W każdym razie nie wiem jakby to było w pierwszym przypadku
Jeśli wielkość zmiennej zależałaby tylko od jej wagi, to po co tworzone są typy jak boolean (równie dobrze 0 longinta można uznać jako false i 1 za true), byte (0-255, czyli 256 stanów) itp.?
Nie jestem żadnym guru programowania, jako że moje możliwości kończą się praktycznie na kalkulatorze, ale zainteresowała mnie ta kwestia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 0:38, 30 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
apsencja
PS. Masz racje we wszystkim co napisales. Jednak w tabelach baz danych typu MySQL istnieje cos takiego jak przyjmij wartosc domyslna NULL, czyli jak za pewne wiesz oznacza to zero logiczne. Bez wzgledu na to czy rekord jest typu boolean, float, integer, czy nawet date, w przypadku braku czegokolwiek w rekordzie, przyjmowane automatycznie jest logiczne zero zapisane w sposob boolean. Adekwatnie istnieje logiczna jedynka przyjmujaca w bazie NOT NULL. Dzieki temu, kiedy ktos nie ma nic w profilu postaci (typ text lub char), czy ma jakas zerowa statystyke (typ char, float, int), to w rekordzie widnieje co prawda pustka (np dla typu tekstowego) lub zero (dla typow liczbowych), ale jest za to odpowiedzialny tylko i wylacznie 'wartosc domyslna' rowna NULL. Wtedy za to odpowiedzialne nie sa dane lecz interpreter bazy jakim jest serwer i nasza przegladarka.
Jest jeszcze w tym ciekawostka, ze piszac recznie w rekordzie '0', np. dla typu int, zostanie ono zinterpretowane jako liczba, a nie jako NULL wartosci logicznej. Wiec zezre nam 32 bity informacji, a nie jeden.
Tak na dobra sprawe wszystko zalezy od tego jak zostaly zbudowane tabele w bazie danych oraz relacje miedzy nimi. Jezeli zostaly uwzglednione mankamenty typu wartosci domyslne, czy indeksowanie pol, to oszczedza to miejsce w bazie. No, a pozniej zalezy to jeszcze od tego jak wykorzystane sa bazy z pozycji PHP, bo przeciez te nas bardziej interesuja, poniewaz po interpetacji PHP my korzystamy ze strony.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cariand
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Sob 9:36, 30 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
adoracja
Dzięki za wyjaśnienie Jak chcesz wiedzieć jak działają te bazy, po prostu ściągnij Vallheru i się dowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|